۹ سایت دانلود رایگان مقاله و کتاب انگلیسی

معرفی مجلات و پایگاه‌های علمی / چهارشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ / ۸ دقیقه مطالعه

پژوهشگران برای نوشتن مطالب علمی نیاز به منابع مختلفی همچون: کتاب، مقاله سایر پژوهشگران و یا حتی پایان‌نامه‌های معتبر برخی پژوهشگران دارند. در سال‌های گذشته پژوهشگران جهت دستیابی به این منابع حتما باید نسخه چاپی آن‌‌ها را از نشریه‌های معتبر تهیه و یا از کتاب‌های چاپی استفاده می‌کردند. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و به وجود آمدن فناوری‌های جدید در ارتباطات، برای دستیابی به منابع علمی از سایت‌ها و منابع الکترونیکی استفاده می‌شود. گفتنی است که پژوهشگران از پایگاه‌های اطلاعات علمی مختلفی نیز جهت دستیابی به منابع مورد نظر خود به صورت رایگان استفاده می‌کنند. جهت دسترسی به منابع اطلاعاتی در برخی سایت‌های علمی حتما باید اشتراک خریداری کنید.
دانلود-مقاله-رایگان
در ذیل به معرفی و شرح برخی از سایت‌هایی که نیاز به خرید اشتراک در آن‌ها نیست و بصورت رایگان می‌توان از آن‌ها کتاب و مقاله دانلود کرد، می‌پردازیم.
۱. Science Direct
سایت ساینس دایرکت دسترسی به بیش از دو هزار مقاله انگلیسی از مجله‎های مختلف علمی و 50 عنوان کتاب برای پژوهشگران و علاقمندان به منابع علمی را فراهم می‌کند. گفتنی است که تمامی کتاب‌های این سایت از انتشارات الزویر می‌باشد. مجله‎ها و کتاب‌های یاد شده در حوزه‌های مختلفی از جمله: مهندسی کامپیوتر، شیمی، زیست شناسی، پزشکی و دندانپزشکی، مدیریت، حسابداری و غیره نگارش می‌شوند.
۲. SpringerLink
سایت SpringerLink، دسترسی به مجله‎ها و کتاب‌های تخصصی در زمینه‌های مختلف علمی مانند علوم‌پایه، فناوری، مهندسی و علوم پزشکی را از انتشارات معتبر و معروف Springer برای پژوهشگران فراهم می‌کند.
۳. Wiley Online Library
این سایت علمی برای پژوهشگران، دسترسی به مقاله‌ها و کتاب‌های مختلف را در زمینه‌های پزشکی، مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات، حقوق، معماری، کشاورزی، هنر و غیره را از انتشارات Wiley جهت دانلود رایگان فراهم می‌کند.
۴. Taylor & Francis Online
این سایت علمی نیز برای پژوهشگران شرایطی را فراهم آورده تا آن‌ها به راحتی بتوانند به منابع مورد نیاز خود در حوزه‌های علوم انسانی، هنر، پزشکی و دندانپزشکی، ریاضیات، زبان، حقوق، علوم اجتماعی، فیزیک و غیره دسترسی داشته باشند.
۵. Sage Journals
از طریق این سایت علمی پژوهشگران به راحتی می‌توانند از انتشارات معروف Sage به منابع مورد نیاز خود در زمینه‌های علوم زیستی، مهندسی مواد، علوم انسانی، پزشکی، علوم اجتماعی و بهداشت دسترسی داشته باشند.
۶. Emerald
این سایت متعلق به انتشارات Emerald است که در آن منابع علمی تخصصی به صورت مجله و کتاب در اختیار پژوهشگران قرار داده می‌شود. زمینه‌های این منابع تخصصی عبارتند از: حسابداری، تجارت، گردشگری، اقتصاد و مدیریت.
۷. IEEEXplore
این سایت در واقع به عنوان یک کتابخانه دیجیتال، به ارائه کتاب و مقاله‌های علمی منتشر شده از مجله‌های معتبر و کنفرانس‌های بین‌المللی می‌پردازد و حوزه‌های فعالیت آن مهندسی کامپیوتر و علوم فنی است.
۸. PubMed
این سایت یکی از معروفترین سایت‌هایی است که در زمینه پزشکی به فعالیت پرداخته و از طریق آن می‌توان به اطلاعات علمی مقاله‌های پزشکی دست یافت. این سایت فعالیت‌های خود را زیر نظر کتابخانه ملی پزشکی آمریکا یا United States National Library of Medicine که به اختصار (NLM) نیز گفته می‌شود، ارائه می‌دهد.
۹. Eric
سایت مقاله‌های علمی educational resources information یا مرکز اطلاعات منابع آموزشی آمریکا که به اختصار (Eric) نیز گفته می‌شود زیر نظر اداره آموزش و پرورش آمریکا فعالیت دارد و به ارائه مقاله‌های تخصصی در زمینه آموزش و پرورش، علوم تربیتی، روانشناسی و غیره می‌پردازد. پژوهشگران می‌توانند از طریق این سایت به اطلاعات مورد نظر خود دست یابند.



آموزش پروپوزال نویسی

پروپوزال یا همان پیشنهاد طرح پژوهشی، رکن اصلی هر پژوهش بوده و در آن پژوهشگر مسیر و اهداف تحقیق خود را مشخص می‌سازد؛ به بیان دیگر، پروپوزال طرحی است که پژوهشگر در ذهن دارد و می‌خواهد آن را عملی کند. پروپوزال نویسی و آشنایی با ساختار آن در دوره کارشناسی ارشد و دکترا امری ضروریست. از این رو، دپارتمان آموزش فن پیپر با کمک اساتید مجرب، آموزشی جامع برای پروپوزال نویسی تدوین نموده است.

مطالب مرتبط

معرفی Oxford Journals

یکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸
۷۵۰۵

Oxford Journals، یک پایگاه علمی open access، (دسترسی آزاد) است که متعلق به دانشگاه آکسفورد بوده و به دانشمندان، پژوهشگران و کاربران مجاز، اجازه می‌دهد تا به بسیاری از ژورنال‌ها...

معرفی پایگاه اطلاعاتی EBSCO

چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸
۴۰۹۰

پایگاه اطلاعاتی ابسکو (EBSCO)، بزرگترین پایگاه اطلاعاتی چندمنظوره جهان است که به ارائه موتورهای جستجوی آنلاین و کتاب الکترونیک برای کالج‌ها، دانشگاه‌ها، کتابخانه‌های عمومی، شرک...

معرفی پایگاه علمی SAGE

سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸
۶۱۰۰

پایگاه علمی SAGE، یک بانک اطلاعاتی شامل مجلات برتر، کتاب و غیره است که جزء قوی‌ترین پایگاه‌‌های علمی در جهان محسوب می‌شود و وابسته به انتشارات SAGE می‌باشد. این انتشارات در سال...