آشنایی با دانشگاه کمبریج

اخبار دانشگاهی / سه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸ / ۸ دقیقه مطالعه

کشور انگلستان به سبب داشتن پیشینه تحصیلی بسیار خوب معمولا یکی از مقاصد تحصیلی برای افراد در اروپا می‌باشد بطوریکه تحصیل در دانشگاه‌های این کشور خواسته بسیاری از دانشجویان است. انگلستان دارای دانشگاه‌های معتبر بسیاری است که جزء دانشگاه‌های برتر جهان هستند. دانشگاه کمبریج یکی از این دانشگاه‌های دولتی معتبر است که به دلیل سطح علمی بسیار بالا شهرت جهانی دارد.
با ما همراه باشید تا بیشتر با این دانشگاه آشنا شوید.
دانشگاه کمبریج یکی از دانشگاه‌های معتبر انگلستان است که همه ساله در لیست برترین دانشگاه‌های جهان قرار می‌گیرد و به همین دلیل دارای شهرتی جهانی است. این دانشگاه در سال ۱۲۰۹ در شهر کمبریج انگلستان تاسیس شد و سومین دانشگاه بزرگ جهان محسوب می‌شود. گفتنی است دانشگاه کمبریج از نظر علمی و تحقیقاتی، دانشگاهی سطح بالاست و تمامی رشته‌هایی که در این دانشگاه تدریس می‌شود جزء بهترین رشته‌ها هستند از همین رو، همه ساله دانشجویان زیادی دانشگاه کمبریج را به عنوان مکانی برای ادامه تحصیل برمی‌گزینند. لازم به ذکر است عنوان شود بر اساس مقاله منتشر شده در سایت US News، هیچ دانشگاهی همانند دانشگاه کمبریج در تغییر جهان نقش نداشته است.
آشنایی-با-دانشگاه-کمبریج
دانشگاه کمبریج دارای ۳۱ دانشکده و بیش از ۱۵۰ دپارتمان و موسسه است. برخی از دانشکده‌های این دانشگاه عبارتند از: زیست شناسی، حقوق، مهندسی، الهیات، مدیریت و بازرگانی، روانپزشکی، موسیقی، اقتصاد، معماری، تاریخ، هنر و غیره.
دانشگاه کمبریج در سال‌های متوالی جزء دانشگاه‌های برتر جهان بوده و در سال ۲۰۱۹ بر اساس رتبه‌بندی QS با یک پله نزول در رده ششم برترین دانشگاه‌های جهان قرار گرفت. تحصیل در این دانشگاه به دلیل معتبر بودن مدرک آن در جهان دارای امتیازات زیادی است، یکی از امتیازات مهم این است که به دانشجویان مجوز کار در سرتاسر جهان را می‌دهد. گفتنی است تمام دانشجویانی که وارد دانشگاه کمبریج می‌شوند به صورت کاملا اتوماتیک به عضویت اتحادیه این دانشگاه درمی‌آیند. همچنین با توجه به نظرسنجی‌های انجام شده دانشجویان فارغ‌التحصیل این دانشگاه رضایت ۹۹ درصدی خود را از دانشگاه کمبریج اعلام کردند. لازم به ذکر است عنوان شود که پژوهشگران این دانشگاه تاکنون توانسته‌اند ۹۸ جایزه نوبل در زمینه‌های گوناگون علمی را از آنِ خود کنند.
اولین کالج دانشگاه کمبریج Peterhouse نام دارد که سال ۱۲۸۴ تاسیس شد و کالج‌های دیگر این دانشگاه نیز در قرن‌های چهاردهم و پانزدهم تاسیس شدند. گفتنی است تیم ارشد اداری مرکزی این دانشگاه مسئولیت مدیریت، آموزش، تحقیق و پشتیبانی تمامی اعضای این دانشگاه و کالج‌های آن را برعهده دارد.
همچنین این دانشگاه دارای ۶ دپارتمان آموزشی هنر و علوم انسانی، علوم زیستی، پزشکی بالینی، علوم انسانی، علوم اجتماعی، علوم فیزیکی و فن آوری است که هر کدام دارای مؤسسات و گروه‌های آموزشی و تحقیقات دیگر هستند. کتابخانه‌ها و موزه‌های دانشگاه کمبریج دانشگاه کمبریج دارای ۱۱۴ کتابخانه و ۹ موزه علمی و فرهنگی است. بر اساس آمار منتشر شده در این کتابخانه‌ها حداقل ۱۵ میلیون کتاب در بخش‌های مختلف موجود است و تمامی دانشجویان و کادر اداری دانشگاه می‌توانند از این کتابخانه‌ها استفاده کنند. چهره‌های برجسته کمبریج با نگاه به کارنامه افتخارات این دانشگاه می‌بینیم که افراد مشهور زیادی از دانشگاه کمبریج فارغ‌التحصیل شده‌اند. از جمله این افراد می‌توان به ایزاک نیوتن، فرانسیس بیکن، چارلز داروین، رابرت اپنهایمر، جان هرشل،‌ استفان هاوکینگ، کریستوفر مارلو، جان میلتون و لرد بایرون اشاره کرد.
دانشگاه کمبریج ثروتمندترین دانشگاه در اروپا محسوب می‌شود، درآمد این دانشگاه توسط دولت این کشور تامین می‌شود. همچنین این دانشگاه دارای انتشاراتی است که مورد توجه بسیاری از دانشجویان و پژوهشگران قرار گرفته است.
نکته قابل توجه برای دانش‌آموزان و دانشجویان این است که جهت ورود به دانشگاه کمبریج باید در دوره‌هایی همچون Foundation or A-Level و General Certificate Secondary ED نمره‌هایی عالی کسب کنند.



آموزش پروپوزال نویسی

پروپوزال یا همان پیشنهاد طرح پژوهشی، رکن اصلی هر پژوهش بوده و در آن پژوهشگر مسیر و اهداف تحقیق خود را مشخص می‌سازد؛ به بیان دیگر، پروپوزال طرحی است که پژوهشگر در ذهن دارد و می‌خواهد آن را عملی کند. پروپوزال نویسی و آشنایی با ساختار آن در دوره کارشناسی ارشد و دکترا امری ضروریست. از این رو، دپارتمان آموزش فن پیپر با کمک اساتید مجرب، آموزشی جامع برای پروپوزال نویسی تدوین نموده است.

مطالب مرتبط

آشنایی با دانشگاه استنفورد

سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸
۶۱۰۱

دانشگاه استنفورد یکی از معروفترین دانشگاه‌های جهان است که در نزدیکی شهر سانفرانسیسکو قرار دارد. این دانشگاه در سال ۱۸۸۵ توسط لیلند استنفورد و همسرش، تاسیس شد و از سال ۱۸۹۱ فعال...

آشنایی با دانشگاه MIT

پنجشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۸
۳۲۳۱

موسسه فناوری ماساچوست (Massachusetts institute of technology) با نام اختصاریMIT، دانشگاهی خصوصی در شهر کمبریج ایالت ماساچوست آمریکاست که در سال ۱۸۶۱ توسط ویلیام بارتون راجرز ت...

آشنایی با دانشگاه آکسفورد

سه‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸
۲۸۹۸

گر شما هم علاقمند به تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور به خصوص انگلستان باشد نام دانشگاه آکسفورد (Oxford) را شنیده‌اید. این دانشگاه در شهر تاریخی آکسفورد و در جنوب شرق انگلستان...