معرفی پایگاه علمی SAGE

معرفی مجلات و پایگاه‌های علمی / سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸ / ۸ دقیقه مطالعه

پایگاه علمی SAGE، یک بانک اطلاعاتی شامل مجلات برتر، کتاب و غیره است که جزء قوی‌ترین پایگاه‌‌های علمی در جهان محسوب می‌شود و وابسته به انتشارات SAGE می‌باشد. این انتشارات در سال ۱۹۶۵ در نیویورک توسط Sara Miller McCune تاسیس شد و مکان کنونی آن در پارک نیوبری کالیفورنیا است. علاوه بر وجود بیش از ۱۰۰۰ مجله در رشته‌های گوناگون همچون: روانشناسی، علوم اجتماعی، پزشکی، فناوری و غیره در انتشارات SAGE، آثار مرجع و تولیدات الکترونیکی در رشته‌هایی نظیر: پزشکی، فناوری، علوم انسانی و علوم اجتماعی در آن وجود دارد،همچنین سالانه بالغ بر ۸۰۰ کتاب در انتشارات SAGE منتشر می‌شود. این انتشارات بین‌المللی به دلیل نوآوری و کیفیت بالای مجلاتش به شهرت جهانی دست یافته و به عنوان پنجمین انتشارات بزرگ مجلات علمی جهان، در کنار انتشاراتی همچون: الزویر، اشپرینگر و غیره قرار گرفته است.
گفتنی است پایگاه علمی SAGE در دفاتر اصلی خود در کشورهایی همچون: لس‌آنجلس، لندن، دهلی نو، سنگاپور، واشنگتن دی سی و ملبورن ۱۵۰۰ کارمند دارد.
معرفی-پایگاه-علمی-SAGE
پایگاه علمی SAGE یکی از بخش‌های محبوب در انتشارات SAGE است که در آن، مجلاتِ به چاپ رسیده فهرست شده و در اختیار پژوهشگران قرار می‌گیرد. اکثر مجلاتی که در این انتشارات موجود هستند ضریب تاثیر بسیار بالای در لیست تامسون رویترز دارند که این نشانگر کیفیت بالای آنهاست.
شایان ذکر است جهت ورود و استفاده از پایگاه علمی SAGE، پژوهشگران نیاز به اشتراک دارند، از این رو می‌توانند جهت استفاده از این پایگاه علمی به آدرس http://online.sagepub.com مراجعه کرده و پس از ثبت‌نام در آن به مقالات مدنظر خود دسترسی داشته باشند. اگر پژوهشگری در این پایگاه علمی اکانت نداشته باشد، می‌تواند از بخش مقالات رایگان آن استفاده کند.
گفتنی است در پایگاه علمی SAGE پژوهشگران می‌توانند با وارد کردن نام مقالات، تعداد استنادهای وارد شده به آن‌ها را نیز مشاهده کنند.
از ویژگی‌های بارز این پایگاه علمی می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود:
• این پایگاه علمی شامل بالغ بر ۲۵۰۰۰۰ مقاله داوری شده از بیش از ۵۰۰ مجله معتبر جهان است
• دسترسی به آرشیو مقالات، مجلات و کتاب‌ها تا سال ۱۹۹۹ برای کاربران فراهم شده است
همچنین در پایگاه علمی SAGE مقالات متنوعی در زمینه‌های مختلف پوشش داده می‌شوند که تمامی رشته‌ها و تعداد مجلات در هر زمینه به تفکیک در ذیل عنوان شده است:
علوم رفتاری(۹ژورنال)، علوم تغذیه(۱ژورنال)، مردم‌شناسی و باستان‌شناسی(۱۹ژورنال)، مطالعات قومی و نژادی(۱۵ژورنال)، زبان‌شناسی(۱۲ ژورنال)، ادبیات(۳ ژورنال)، موسیقی(۸ ژورنال)، فلسفه(۸ ژورنال)، مدیریت و بازرگانی(۶۰ ژورنال)، ارتباطات و رسانه(۳۷ ژورنال)، روان‌درمانی و مشاوره(۸ ژورنال)، جرم شناسی و حقوق جنایی(۲۶ ژورنال)، مطالعات فرهنگی(۲۸ ژورنال)، اقتصاد و توسعه(۲۵ژورنال)، علوم تربیتی و آموزش(۸۱ ژورنال)، مهندسی(۱۶ ژورنال)، علوم محیطی(۴ ژورنال)، مطالعات خانواده(۹ ژورنال)، علوم جنسیتی(۱۱ ژورنال)، جغرافیا و علوم محیطی(۱۸ ژورنال)، علوم پزشکی پایه(۳۳ ژورنال)، پزشکی کلینیکال(۷۱ ژورنال)، پرستاری(۲۷ ژورنال)، موضوعات مختلف پزشکی(۲۴ ژورنال)، مطالعات اجتماعی در خصوص سلامت(۷ ژورنال)، تاریخ(۱۶ ژورنال)، خشونت و رفتارهای پر خطر(۶ ژورنال)، علم مواد(۱۹ ژورنال)، علوم سیاسی و روابط بین‌الملل(۴۶ژورنال)، روان‌کاوی و تحلیل روانی(۱ ژورنال)، روان‌شناسی(۸۳ ژورنال)، روش تحقیق(۳۰ ژورنال)، خدمات اجتماعی و سیاست اجتماعی(۱۲ ژورنال)، جامعه شناسی(۹۴ ژورنال)، آمار(۳ ژورنال)، الهیات و علوم دینی(۱۳ ژورنال)، منابع انسانی(۱۳ ژورنال).
گفتنی است ژورنال‌ها و مقالاتِ بیش از ۲۲۵ انجمن تخصصی علمی و دانشگاهی توسط پایگاه علمی SAGE منتشر می‌گردد. همچنین طی رتبه‌بندی انجام گرفته، ۲۷۳ ژورنال در موضوعاتی همانند: مدیریت و بازرگانی، علوم اجتماعی، علوم سیاسی، تاریخ و فلسفه، علوم تربیتی و آموزش، جغرافیا، ارتباطات، جهانگردی و هتلداری، روانشناسی، دندان‌پزشکی و پرستاری در لیست ژورنال‌های برتر قرار گرفته‌اند.



آموزش پروپوزال نویسی

پروپوزال یا همان پیشنهاد طرح پژوهشی، رکن اصلی هر پژوهش بوده و در آن پژوهشگر مسیر و اهداف تحقیق خود را مشخص می‌سازد؛ به بیان دیگر، پروپوزال طرحی است که پژوهشگر در ذهن دارد و می‌خواهد آن را عملی کند. پروپوزال نویسی و آشنایی با ساختار آن در دوره کارشناسی ارشد و دکترا امری ضروریست. از این رو، دپارتمان آموزش فن پیپر با کمک اساتید مجرب، آموزشی جامع برای پروپوزال نویسی تدوین نموده است.

مطالب مرتبط

معرفی Oxford Journals

یکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸
۷۴۹۷

Oxford Journals، یک پایگاه علمی open access، (دسترسی آزاد) است که متعلق به دانشگاه آکسفورد بوده و به دانشمندان، پژوهشگران و کاربران مجاز، اجازه می‌دهد تا به بسیاری از ژورنال‌ها...

معرفی پایگاه اطلاعاتی EBSCO

چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸
۴۰۷۸

پایگاه اطلاعاتی ابسکو (EBSCO)، بزرگترین پایگاه اطلاعاتی چندمنظوره جهان است که به ارائه موتورهای جستجوی آنلاین و کتاب الکترونیک برای کالج‌ها، دانشگاه‌ها، کتابخانه‌های عمومی، شرک...

معرفی پایگاه علمی SAGE

سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸
۶۰۹۱

پایگاه علمی SAGE، یک بانک اطلاعاتی شامل مجلات برتر، کتاب و غیره است که جزء قوی‌ترین پایگاه‌‌های علمی در جهان محسوب می‌شود و وابسته به انتشارات SAGE می‌باشد. این انتشارات در سال...