معرفی پايگاه‌ علمی Taylor and Francis

معرفی مجلات و پایگاه‌های علمی / یکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ / ۸ دقیقه مطالعه

پایگاه علمی Taylor & Francis، ناشری بین‌المللی در انگلستان است و یکی از قدیمی‌ترین ناشران آکادمیک در جهان به شمار می‌رود که کتاب و مجلات علمی را منتشر می‌کند. این پایگاه علمی، زیر مجموعه دپارتمان انتشارات دانشگاهی Informa PLC بوده که فراهم آورنده اطلاعات خاص آكادميك و علمي جهان است. این ناشر بین‌المللی فعالیت خود را در سال ۱۷۹۸ با انتشار Philosophical Magazine آغار کرد و در سال ۱۸۵۲ با پیوستن William Francis به Richard Taylor که موسس انتشارات بود، کار خود را با نام Taylor & Francis ادامه داد.
معرفی-پايگاه‌-علمی-Taylor-and-Francis
هدف اصلی انتشارات Taylor & Francis، انتشار مقاله‌ها و کتاب‌های با کیفیت علمی بالا جهت پاسخگویی به نیازهای اطلاعاتی دانشگاه‌ها و کاربران آنهاست. دفتر مرکزی انتشارت Taylor & Francis در آکسفورد انگلستان و فیلادلفیا آمریکا واقع شده، همچنین این انتشارات ۲۰ دفتر در سراسر جهان از جمله دهلی‌نو، ملبورن، پکن و سنگاپور دارد.
محتوای علمی موجود پایگاه علمی Taylor & Francis شامل موارد زیر می‌شود:
• بالغ بر ۱۶۰۰ ژورنال پژوهشی داوری شده
• حدود ۳هزار کتاب جدید که هر ساله منتشر می‌شود
• بیش از ۲۰هزار عنوان خاص که در Backlist آن وجود دارد.
همچنین این انتشارات بین‌المللی، ناشر کتاب‌های دانشگاهی، منابع آنلاین و مجلات در حوزه‌های مختلف علوم انسانی و اجتماعی با چیزی در حدود ۶۰۰ ژورنال، ۲هزار کتاب در سال می‌باشد. گفتنی است در پایگاه علمی Taylor & Francis کتاب‌ها و ژورنال‌های روانشناسی نیز در دسترس کاربران قرار دارد. این پایگاه علمی مقالات و ژورنال‌ها را به دو شکل چاپی و آنلاین پوشش می‌دهد.
زمینه‌های تحت پوشش پایگاه علمی Taylor & Francis شامل موضوعاتی همچون: كشاورزي و علوم محيطي، هنر، علوم شنوايي، علوم رفتاري، علوم زيستي، علوم كامپيوتر، مطالعات رشد و توسعه، خدمات اجتماعي، مطالعات شهري، زمين شناسي، اقتصاد، مالي، تجاري و صنعتي، آموزش و پرورش، مهندسي و تكنولوژي، مطالعات بوم شناسي و مديريت، روانشناسی، علوم غذايي، جغرافيا، علوم انساني، علم اطلاعات، مطالعات بين رشته‌اي، زبان و ادبيات، حقوق، رياضيات و آمار، پزشكي, دندانپزشكي، پرستاري، موزه و مطالعات ميراثي و هنرهاي مجازي، علوم طبيعی، علوم اجتماعي، ورزش و جهانگردي می‌شود.
این پایگاه علمی تولیدات بسیاری دارد که از جمله آن می‌توان به كتاب‌های الكترونيكی (E-Books)، پايگاه‌هاي اطلاعاتی چكيده (Abstract databases)، ژورنال‌ها (journals) و reference work اشاره نمود.
لازم به ذکر است عنوان شود که Taylor & Francis در سال‌های اخیر جهت گسترش فعالیت‌های خود اقدام به خرید و انتقال کمپانی‌های بسیاری کرد که به شرح برخی از آن‌ها می‌پردازیم.
۱. خرید Focal Press از انتشارات Elsevier
۲. انتقال ۱۸۰ مجله انتشارات Informa از پلتفرم Informa Healthcare به پلتفرم Taylor & Francis Online
۳. انتقال کتاب‌ها و مجلات انتشارات Maney از پلتفرم Maney Online به Taylor & Francis Online.
Taylor & Francis Online از زیر مجموعه‌های پایگاه علمی Taylor & Francis است که از سال ۲۰۱۱ در دسترس کاربران قرار دارد. این در حالی است که کاربران قبل از آن فقط از طریق Informa World به کتاب‌ها و ژورنال‌ها دسترسی داشتند.
همچنین در Taylor & Francis Online امکان دسترسی آنلاین به موارد زیر نیز فراهم شده است: ژورنال‌ها و مجلات علمی شامل بیش از ۲۴۰۰ مجله علمی پژوهشی معتبر می‌باشد که توسط Taylor & Francis و Routledge منتشر شده است. Reference Works شامل ۵۳ دایرﺓ‌المعارف ‌در سه مجموعه اصلی تجارت و ارتباطات، مهندسی شیمی و Agropedia که منبع علمی اطلاعات کشاورزی در هند است، می‌شود. Databases پایگاه‎‌های اطلاعاتی چکیده و کتابشناختی آن شامل • Routledge Education Research Abstracts Online در این پایگاه‌ اطلاعاتی، رکوردهای چکیده‌های موجود در حوزه آموزش ثبت شده است. • Studies on Women and Gender Abstracts در این بخش از پایگاه‌های اطلاعاتی چکیده‌هایی مربوط به مطالعات زنان و جنسیتی ثبت شده‌اند. • Research into Higher Education Abstracts در این بخش از پایگاه‌های اطلاعاتی نیز به ثبت چکیده‌های موجود در حوزه آموزش عالی پرداخته‌اند.



آموزش پروپوزال نویسی

پروپوزال یا همان پیشنهاد طرح پژوهشی، رکن اصلی هر پژوهش بوده و در آن پژوهشگر مسیر و اهداف تحقیق خود را مشخص می‌سازد؛ به بیان دیگر، پروپوزال طرحی است که پژوهشگر در ذهن دارد و می‌خواهد آن را عملی کند. پروپوزال نویسی و آشنایی با ساختار آن در دوره کارشناسی ارشد و دکترا امری ضروریست. از این رو، دپارتمان آموزش فن پیپر با کمک اساتید مجرب، آموزشی جامع برای پروپوزال نویسی تدوین نموده است.

مطالب مرتبط

معرفی Oxford Journals

یکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸
۷۵۱۰

Oxford Journals، یک پایگاه علمی open access، (دسترسی آزاد) است که متعلق به دانشگاه آکسفورد بوده و به دانشمندان، پژوهشگران و کاربران مجاز، اجازه می‌دهد تا به بسیاری از ژورنال‌ها...

معرفی پایگاه اطلاعاتی EBSCO

چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸
۴۰۹۲

پایگاه اطلاعاتی ابسکو (EBSCO)، بزرگترین پایگاه اطلاعاتی چندمنظوره جهان است که به ارائه موتورهای جستجوی آنلاین و کتاب الکترونیک برای کالج‌ها، دانشگاه‌ها، کتابخانه‌های عمومی، شرک...

معرفی پایگاه علمی SAGE

سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸
۶۱۰۲

پایگاه علمی SAGE، یک بانک اطلاعاتی شامل مجلات برتر، کتاب و غیره است که جزء قوی‌ترین پایگاه‌‌های علمی در جهان محسوب می‌شود و وابسته به انتشارات SAGE می‌باشد. این انتشارات در سال...