گوگل احراز هویت بیومتریک را جایگزین گذرواژه خواهد کرد

اخبار علمی و پژوهشی / چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ / ۸ دقیقه مطالعه

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، گوگل جهت احراز هویت، به کاربرانی که از گوشی‌های اندروید استفاده می‌کنند اجازه داده تا برای ورود به سرویس‌های این شرکت از روش‌های بیومتریک به جای گذرواژه استفاده کنند.
امروزه با توجه به سودجویی‌های برخی افراد در دنیای اینترنت، توصیه متخصصان به کاربران این است که برای حساب‌های کاربری خود مانند Gmail یا YouTube، گذرواژه متفاوتی را درنظر بگیرند.
حفظ کردن تعداد زیادی گذرواژه متفاوت، برای کاربران کار دشواری است مگر اینکه از یک برنامه Password Manager استفاده کنند. با این اوصاف، گوگل با حذف گذرواژه، شرایطی را برای کاربران خود فراهم کرد تا با استفاده از دستگاه‌های اندروید سریع‌‍‌تر، راحت‌تر و با امنیت بالا به حساب‌های کاربری خود که وابسته به این شرکت هستند، وارد شوند.
احراز-هویت-بیومتریک-گوگل
بر طبق این اخبار، شرکت گوگل از قابلیت جدیدی رونمایی کرد که به کاربران دستگاه‌های اندروید این اجازه را می‌دهد تا با استفاده از اسکنرهای اثر انگشتِ موجود بر روی گوشی‌ و یا پین کد به حساب‌های کاربری خود وارد شوند. اگر چه سال‌هاست نرم‌افزارهای مختلفی وجود دارند که با استفاده از تکنولوژی اثرانگشت در احرازهویت اشخاص نقش داشته‌اند، با این حال باید گفت برای اولین بار است که شرکت گوگل این اجازه را به کاربران خود داده است تا با استفاده از این روش برای احراز هویت خود در فضای اینترنتی استفاده کنند.
گوگل اعلام کرده که این قابلیت را بر روی تلفن‌های پیکسلِ این شرکت ارائه کرده است. در مراحل بعدی نیز از آن در گوشی‌های با اندروید ۷.۰ و یا بالاتر استفاده می‌کند. پیش‌بینی‌های انجام شده حاکی از آن است که به زودی وارد شدن به حساب کاربری از طریق مرورگر کروم با استفاده از گوشی‌های اندروید بسیار ساده می‌شود. گفتنی است که کاربران نمی‌توانند از موبایل خود برای احراز هویت و ورود در نسخه دسکتاپ استفاده کنند.
همچنین این شرکت به افرادی که نگران فاش شدن اطلاعات اثرانگشت خود هستند نیز اطمینان داده که به هیچ وجه اطلاعات هویتی افراد به سرورهای این شرکت ارسال نمی‌گردد و تلفن همراه بعد از اسکن اثرانگشتِ شخص، اطلاعات موجود را رمزنگاری کرده و سپس این اطلاعات رمز شده، برای سرورهای گوگل ارسال می‌شود.



آموزش پروپوزال نویسی

پروپوزال یا همان پیشنهاد طرح پژوهشی، رکن اصلی هر پژوهش بوده و در آن پژوهشگر مسیر و اهداف تحقیق خود را مشخص می‌سازد؛ به بیان دیگر، پروپوزال طرحی است که پژوهشگر در ذهن دارد و می‌خواهد آن را عملی کند. پروپوزال نویسی و آشنایی با ساختار آن در دوره کارشناسی ارشد و دکترا امری ضروریست. از این رو، دپارتمان آموزش فن پیپر با کمک اساتید مجرب، آموزشی جامع برای پروپوزال نویسی تدوین نموده است.

مطالب مرتبط

برندگان نوبل اقتصاد ۲۰۱۹ از سه قاره

دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۸
۲۸۹۵

جایزه نوبل اقتصاد ۲۰۱۹ به پژوهشگران آمریکایی، آسیایی و اروپایی به دلیل راهکار تجربی آن‌ها در کاهش فقر جهانی اهدا شد. بر اساس گزارش پایگاه اینترتی نوبل پرایز، جایزه نوبل اقتصادی...

تولید گاز سنتز با برگ مصنوعی

پنجشنبه ۲ آبان۱۳۹۸
۲۸۰۰

بر اساس گزارش‌های منتشر شده پژوهشگران دانشگاه کمبریج توانستند نوعی برگ مصنوعی اختراع کنند که توانایی تبدیل نورخورشید، آب و دی‌اکسیدکربن به گاز مصنوعی سنتز را دارد. پژوهشگران...

جایزه نوبل فیزیک ۲۰۱۹

یکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸
۲۸۶۸

جایزه نوبل فیزیک ۲۰۱۹ به دانشمندانی از کشورهای سوئیس و کانادا که باعث کشف بیش از ۴۰۰۰ سیاره فراخورشیدی در کهکشان راه شیری شدند، اهدا شد. براساس گزارش‌های به دست آمده، جایزه صلح...