معرفی پایگاه علمی دانلود مقاله امرالد

معرفی مجلات و پایگاه‌های علمی / جمعه ۱۷ آبان ۱۳۹۸ / ۸ دقیقه مطالعه

پایگاه علمی امرالد (Emerald)، در سال ۱۹۶۷ در انگلستان تاسیس شد و متعلق به گروه انتشاراتی Emerald است. هدف این پایگاه علمی به دست آوردن ایده‌های جدید برای پیشرفت و بهبود عملکرد در زمینه‌های تجارت، مدیریت و غیره می‌باشد. گروه انتشارات امرالد یکی از ناشران بزرگ آکادمیک است که مجلات علمی و کتاب‌های دانشگاهی در حوزه‌هایی همچون: قانون و اخلاق تجارت، ریاضیات، مهندسی، اقتصاد، مدیریت آموزشی، مراقبت‌های پزشکی، تجارت بین‌الملل، مدیریت آموزشی، مدیریت بخش عمومی و صنعت، حسابداری، مدیریت منابع انسانی، مدیریت دانش و اطلاعات، آموزش و توسعه، مطالعات سازمانی، مدیریت اجرایی و ارزشیابی، بیمه، مراقبت‌های بهداشتی، معاملات املاک، هتلداری، توریسم، مدیریت محیط زیست، کتابداری و مدیریت کیفیت را پوشش می‌دهد. اصلي‌ترين مخاطبان اين پايگاه علمي دانشجویان، اساتید، پژوهشگران، کتابخانه‌ها، کتابداران، مراکز تجاری و مراکز اقتصادی هستند.
معرفی-پایگاه-علمی-دانلود-مقاله-امرالد
گفتنی است در پایگاه علمی دانلود مقاله امرالد بالغ بر ۴۲۰۰۰ مقاله علمی موجود است که این تعداد مقاله در ۳۰۰ مجله به چاپ رسیده‌اند. علاوه بر این، بیش ۲۵۰۰ کتاب نیز جهت جستجو و دانلود در این پایگاه علمی وجود دارد که عمده تمرکز پایگاه علمی امرالد در زمینه انتشار کتاب در رشته‌های مديريت است که شامل استراتژي، تغییرات مدیریتی، تجارت جهانی و علوم اطلاع رسانی می‌شود. همچنين پایگاه علمی امرالد داراي ۴۵۰ منبع آموزشي یا Teaching Case است كه اصلي‌ترين و مهمترين مجموعه‌هاي تخصصي را در اختيار پژوهشگران قرار مي‌دهد.
لازم به ذكر است عنوان شود كه ۹۸ دانشگاه و Business School از ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان با انتشارات امرالد همكاري مي‌كنند.
پایگاه علمی دانلود مقاله امرالد در حوزه‌های معرفی شده تولیدات فراوانی دارد که در ذیل به شرح برخی از این تولیدات می‌پردازیم. Journals Emerald در برگیرنده ۱۵۰ عنوان مجله معتبر با موضوعات متنوع می‌‌باشد. این بخش پوشش دهنده موضوعات مدیریتی، در زمینه‌های، مدیریت کتابداری و اطلاع‌رسانی به همراه مهندسی، علوم کاربردی و تکنولوژی است. Full Text این بخش از تولیدات پایگاه علمی دانلود مقاله امرالد در برگیرنده تمام مباحث بنیادی-مدیریتی است. در واقع پوشش موضوعی این بخش شامل مدیریت، مدیریت منابع انسانی، بازاریابی، کتابداری، مهندسی مکانیک، الکترونیک و مهندسی الکترونیک می‌شود. Emerald Abstracts این بخش از تولیدات پایگاه علمی دانلود مقاله امرالد خود شامل سه پایگاه داده مجزا می‌باشد. ۱- International Civil Engineering Abstract این بخش شامل ۱۰۰ هزار خلاصه مقاله از ۱۵۰ عنوان نشریه معتبر می‌باشد. ۲- Computer Abstracts International Database پایگاه علمی امرالد در این بخش نیز به خلاصه مقالات ۲۰۰ مجله در زمینه علوم کامپیوتر می‌پردازد ۳- Computer and Communication Security Abstracts این بخش نیز شامل ۶ هزار خلاصه مقاله از ۱۰۰ مجله و ۴۰ کنفرانس است. بررسی‌های مدیریتی (Emerald Management Reviews) این بخش به پوشش موضوعی در زمینه‌های مدیریت، مدیریت منابع انسانی، مدیریت اطلاعات، کیفیت، استراتژی، بازاریابی، حسابداری و امور مالی می‌پردازد.
همچنين اين پایگاه علمي شامل ۱۷۰ هزار نقد مستقل از مقالات مديريتي است كه اين بخش شامل موضوعاتي در زمينه‌هاي مدیریت، مدیریت منابع انسانی، کیفیت، حسابداری ومالی، مدیریت اطلاعات، تولید و بهره برداری و مدیریت اطلاعات می باشد و پوشش موضوعات در اين بخش از سال ۱۹۸۹ تاكنون انجام گرفته است.
پایگاه علمي امرالد با انجمن‌هاي علميِ مهم جهان ارتباطات قوي و مستمري دارد كه اين انجمن‌ها در ذیل به معرفی این انجمن‌ها می‌پردازیم: انجمن پيشبرد دانشكده‌هاي تجاري دانشگاه‌ها (AACSB) The Association to Advance Collegiate Schools of Business به اختصار AACSB گفته مي‌شود. اين انجمن يك سازمان حرفه‌اي آمريكايي است كه در بازه‌ای چهار تا پنج ساله به مدارس اين كشور اعتبارنامه AACSB بر مبنای دارا بودن استانداردهاي لازم اعطا مي‌كند. ليست انجمن‌هاي كتابخانه‌اي (IFLA) The Academy of Management, the International Federation of Library Associations به اختصار IFLA گفته مي‌شود. اين انجمن پيشروترين نهاد بين‌المللي است كه منافع كتابخانه‌ها و خدمات اطلاعاتي كاربران را نشان مي‌دهد. انجمن كتابخانه‌هاي آمريكا (ALA) The American Library Association به اختصار ALA گفته مي‌شود و خدمات كتابخانه‌ها و مطالعات كتابخانه‌هاي بين‌المللي را ارائه مي‌دهد. بنياد اروپايي توسعه مديريت (EFMD) The European Foundation for Management Development یا به اختصار EFMD، يك انجمن غيرانتفاعي و بزرگ‌ترين انجمن اروپا در زمينه توسعه مديريت است. در واقع يكي از سيستم‌هاي برتر بين‌المللي ارزيابي كيفيت، بهبود و اعتبار بخشي موسسات آموزش عالي در مديريت و اداره امور تجاري مي‌باشد. انجمن توسعه مديريت اروپاي مركزي و شرقي (CEEMAN) Central and East European Management Development Association یا به اختصار CEEMAN كه با هدف تقويت توسعه مديريت و آموزش مديريت در منطقه CEE تاسيس شد.
از نكات بارز درباره پايگاه علمي دانلود مقاله امرالد اين است كه مجلات این پايگاه علمي در اكثر پايگاه‌هاي اطلاعاتي همچون Web of Science و Scopus ايندكس شده‌اند. همچنين بخش معرفي مقالات پربازديد (Most Popular Articles)، و دسته‌بندي موضوعات علمي هر هفته در صفحه اول اين پايگاه علمي به نمايش گذاشته مي‌شوند.



آموزش پروپوزال نویسی

پروپوزال یا همان پیشنهاد طرح پژوهشی، رکن اصلی هر پژوهش بوده و در آن پژوهشگر مسیر و اهداف تحقیق خود را مشخص می‌سازد؛ به بیان دیگر، پروپوزال طرحی است که پژوهشگر در ذهن دارد و می‌خواهد آن را عملی کند. پروپوزال نویسی و آشنایی با ساختار آن در دوره کارشناسی ارشد و دکترا امری ضروریست. از این رو، دپارتمان آموزش فن پیپر با کمک اساتید مجرب، آموزشی جامع برای پروپوزال نویسی تدوین نموده است.

مطالب مرتبط

معرفی Oxford Journals

یکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸
۷۵۱۲

Oxford Journals، یک پایگاه علمی open access، (دسترسی آزاد) است که متعلق به دانشگاه آکسفورد بوده و به دانشمندان، پژوهشگران و کاربران مجاز، اجازه می‌دهد تا به بسیاری از ژورنال‌ها...

معرفی پایگاه اطلاعاتی EBSCO

چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸
۴۰۹۵

پایگاه اطلاعاتی ابسکو (EBSCO)، بزرگترین پایگاه اطلاعاتی چندمنظوره جهان است که به ارائه موتورهای جستجوی آنلاین و کتاب الکترونیک برای کالج‌ها، دانشگاه‌ها، کتابخانه‌های عمومی، شرک...

معرفی پایگاه علمی SAGE

سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸
۶۱۰۶

پایگاه علمی SAGE، یک بانک اطلاعاتی شامل مجلات برتر، کتاب و غیره است که جزء قوی‌ترین پایگاه‌‌های علمی در جهان محسوب می‌شود و وابسته به انتشارات SAGE می‌باشد. این انتشارات در سال...