معرفی پایگاه علمی دانلود پایان نامه ProQuest

معرفی مجلات و پایگاه‌های علمی / یکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۸ / ۸ دقیقه مطالعه

پایگاه علمی ProQuest، یکی از پایگاه‌های معتبر علمی دنیاست که مورد توجه بسیاری از دانشجویان و پژوهشگران قرار گرفته است. این پایگاه علمی محصولی از شرکت آموزش و اطلاع‌رسانی بل و هابل بوده که برای رفع نیاز پژوهشگران می‌باشد. پروکوئست یک پایگاه علمی بین‌المللی است که پژوهشگران از محتوای علمی و فناوری آن بهره می‌برند. این پایگاه علمی در سال ۱۹۳۸ در میشیگان آمریکا فعالیت خود را به وسیله همکاری با دانشگاه‌ها جهت انتشار مقالات علمی آن‌ها و همچنین کار بر روی میکروفیلم‌ها شروع کرد. این پایگاه علمی در طول سال‌های متمادی به ارائه خدمات مختلف به کتابخانه‌ها و پژوهشگران پرداخته است. اکثر اطلاعات موجود در این پایگاه علمی از بالغ بر ۱۶۰ کشور جهان به دست آمده به طوریکه در این سال‌ها بیش از چندین میلیون پایان‌نامه و تز دکتری منتشر نموده است.
معرفی-پایگاه-علمی-دانلود-پایان-نامه-ProQuest
تکنولوژی بکار گرفته شده در ProQuest و همچنین محتوای موجود در آن سبب شده تا کتابخانه‌ها، دانشجویان و پژوهشگرانی که از آن استفاده می‌کنند با بهره‌وری روز افزون روبه‌رو باشند. ProQuest به سبب همکاری با بسیاری از پایگاه‌های دیگر و انتشارات معروف دنیا، دارای جحم زیادی از اطلاعات علمی از گذشته تا به امروز است. یکی از مهمترین ویژگی‌های ProQuestکه باعث شده بیش از پیش در بین دانشجویان و محققان محبوبیت داشته باشد، داشتن بخش پایان‌نامه بسیار قوی آن است. همچنین امکانی را برای دانشجویان و پژوهشگران مهیا ساخته که به سبب آن می‌توانند به پایان‌نامه‌های دانشجویان دانشگاه‌های معتبر جهان در کشورهایی همچون آمریکا، اروپا، چین، کانادا، انگلیس و غیره دسترسی داشته باشند.
گفتنی است پروکوئست با استفاده از توافقی که با انتشارات بزرگ و معروف جهان همانند Springer، CRC Press، Oxford، Emerald و غیره داشته، توانسته دسترسی به حجم بسیار بالایی از مقالات، پایان‌نامه‌ها، کتاب‌های مرجع و غیره را برای کاربران خود میسر سازد. همچنین این پایگاه علمی دامنه فعالیت‌های خود را با خرید شرکت‌هایی همانند Dialog، Ebook library و Bowker وسعت بخشیده است.
لازم به ذکر است عنوان شود پایگاه علمی ProQuest پایان‌نامه‌ها، مقالات، مجله‌های علمی و غیره را علاوه بر چکیده، آن‌ها را به صورت تمام متن به همراه تصویر، استنادهای مرتبط و حتی تعداد کلمات موجود در متن در اختیار کاربران قرار می‌دهد. به بیان دیگر ProQuest پایگاه علمی پیوسته‌ با طراحی منحصر به فردی است که کابران با استفاده از آن و تنها با یک کلیک می‌توانند تمام اطلاعات لازم درباره مقالات و مجلات علمی را در صفحه خود ببیند. گفتنی است بالغ بر ۷۵ درصد از مقالات این پایگاه علمی به صورت تمام متن منتشر شده‌اند.
این پایگاه علمی موضوعاتی همچون: کسب وکار، بهداشت و پزشکی، تاریخ، فنی و مهندسی، علوم اجتماعی، روانشناسی، ادبیات، هنر، حسابداری، علوم کامپیوتر، برق و مخابرات، مدیریت، داروسازی، فیزیوتراپی، ارتباطات بین‌الملل، داروسازی، دندانپزشکی، بانکداری، بازرگانی و غیره را شامل می‌شود.
جهت دسترسی به این پایگاه علمی باید پروفایل ایجاد کرده و کد کاربری و رمز عبور داشته باشید، همچنین این پایگاه‌های مختلفی زیر مجموعه پروکوئست می‌باشند که در این قسمت به شرح تعدادی از جامع‌ترین آن‌ها می‌پردازیم. ProQuest Central یکی از جامع‌ترین پایگاه‌های علمی که توسط پروکوئست منتشر شده ProQuest Central است که در آن امکان دسترسی به تمامی موضوعات موجود در ProQuest وجود دارد. گفتنی است ProQuest Central شامل متن کامل هزاران پایان‌نامه، مقاله و مجلات علمی در یک پلت‌فرم قوی و کاربرپسند است. گفتنی است اطلاعلاتی که ProQuest Central در اختیار کاربران قرار می‌دهد از ۳۳ پایگاه اطلاعاتی مختلف جمع آوری می‌شود. ebrary's Academic Complete Collection این پایگاه علمی در سال ۱۹۹۹ تاسیس شده و هم اکنون بالغ بر ۴۵۰۰۰۰ کتاب الکترونیک از انتشارات مشهور جهان همچون انتشارات دانشگاه‌های هاروارد، MIT و ادینبورگ در آن وجود دارد. کتاب‌های مرجع که در این مجموعه موجود می‌باشد شامل موضوعات کسب وکار، تاریخ، پزشکی، هنر، تکنوولوژی، حقوق، زبان و ادبیات و علوم اجتماعی هستند. ProQuest Dissertations & Theses Global آخرین مجموعه ProQuest Dissertations & Theses Global است که در آن امکان جستجوی بالغ بر چهار میلیون پایان‌نامه و تزهای دکتری از سراسر جهان و همچنین مقاله‌های علمی تمام متن در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. گفتنی است در این مجموعه انواع فایل‌های چندرسانه‌ای همانند فایل‌های صوتی، تصویری و فایل‌های دیجیتال وجود دارد.



آموزش پروپوزال نویسی

پروپوزال یا همان پیشنهاد طرح پژوهشی، رکن اصلی هر پژوهش بوده و در آن پژوهشگر مسیر و اهداف تحقیق خود را مشخص می‌سازد؛ به بیان دیگر، پروپوزال طرحی است که پژوهشگر در ذهن دارد و می‌خواهد آن را عملی کند. پروپوزال نویسی و آشنایی با ساختار آن در دوره کارشناسی ارشد و دکترا امری ضروریست. از این رو، دپارتمان آموزش فن پیپر با کمک اساتید مجرب، آموزشی جامع برای پروپوزال نویسی تدوین نموده است.

مطالب مرتبط

معرفی Oxford Journals

یکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸
۷۵۰۸

Oxford Journals، یک پایگاه علمی open access، (دسترسی آزاد) است که متعلق به دانشگاه آکسفورد بوده و به دانشمندان، پژوهشگران و کاربران مجاز، اجازه می‌دهد تا به بسیاری از ژورنال‌ها...

معرفی پایگاه اطلاعاتی EBSCO

چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸
۴۰۹۱

پایگاه اطلاعاتی ابسکو (EBSCO)، بزرگترین پایگاه اطلاعاتی چندمنظوره جهان است که به ارائه موتورهای جستجوی آنلاین و کتاب الکترونیک برای کالج‌ها، دانشگاه‌ها، کتابخانه‌های عمومی، شرک...

معرفی پایگاه علمی SAGE

سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸
۶۱۰۱

پایگاه علمی SAGE، یک بانک اطلاعاتی شامل مجلات برتر، کتاب و غیره است که جزء قوی‌ترین پایگاه‌‌های علمی در جهان محسوب می‌شود و وابسته به انتشارات SAGE می‌باشد. این انتشارات در سال...