معرفی ده مجله علمی برتر دنیا برای چاپ مقاله

معرفی مجلات و پایگاه‌های علمی / یکشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ / ۸ دقیقه مطالعه

انتشارات زیادی در دنیا وجود دارند که به فعالیت در زمینه چاپ مقاله‌های علمی پرداخته‌اند، ولی از بین تمامی این انتشاراتِ برتر، تعدادی تأثیر بسزایی بر جامعه علمی دارند زیرا در آن‌ها مقاله‌هایی با بالاترین کیفیت و یافته‌های پژوهشگران به‌نام به چاپ می‌رسد و در اختیار جامعه علمی قرار می‌گیرد. معمولا این مجله‌ها از H-index بالایی برخوردارند.
معرفی-ده-مجله-علمی-برتر-دنیا-برای-چاپ
در ذیل به معرفی برخی از این مجله‌‎ها می‌پردازیم.
Nature: نیچر مجله‌ای هفتگی متعلق به کشور انگلستان است که اولین انتشار آن در سال ۱۸۶۹ انجام گرفت. این مجله علمیِ بزرگ مقالاتی در زمینه علوم طبیعی را در خود جای داده است. گفتنی است این مجله جزء مجلات برتر از نظر ضریب تاثیر می‌باشد.
The New England Journal of Medicine: این مجله در ماساچوست آمریکا به چاپ می‌رسد و از سال ۱۸۱۲ شروع به انتشار مقاله‌هایی ارزشمند کرده است و یکی از برترین مجله‌ها در حوزه پزشکی بشمار می‌آید.
Science: این مجله نیز در کشور آمریکا منتشر می‌شود و از سال ۱۸۸۲ شروع به فعالیت کرده، همچنین به عنوان مجله‌ای هفتگی به علاقمندان در حوزه‌های علمی مختلف معرفی شده است. گفتنی است این مجله جزء مجله‌های چند رشته‌ای محسوب می‌شود.
The Lancet: این مجله یکی از قدیمی‌ترین مجلاتِ انگلستان در زمینه پزشکی بوده، که از سال ۱۸۲۳ در این حوزه شروع به فعالیت کرده است. این مجله دفاتری در شهرهایی چون نیویورک، لندن و پکن دارد.
Chemical Society reviews: این مجله نیز به کشور انگلستان تعلق دارد و از سال ۱۹۷۱ شروع به انتشار مقاله کرده است. این مجله در زمینه شیمی توانسته مقاله‌هایی بسیار عالی را در اختیار پژوهشگران قرار دهد. گفتنی است ضریب تاثیر مجله مذکور در سال ۲۰۱۸ برابر با ۴۳۳/۴۰ بود.
Cell: این مجله به دانشگاه کمبریج تعلق داشته و در زمینه‌های پزشکی و زیست‌شناسی فعالیت دارد. اولین نسخه این مجله در سال ۱۹۷۴ منتشر شد. ضریب تاثیر این مجله در سال ۲۰۱۸ برابر با ۲۱۵/۳۶ اعلام شده است.
Journal of the American Chemical Society: این مجله به کشور آمریکا تعلق دارد، اولین نسخه آن در سال ۱۸۷۹ منتشر شد و در زمینه شیمی فعالیت می‌کند. بر طبق آمارهای منتشر شده ضریب تاثیر آن در سال ۲۰۱۸ برابر با ۶۹۵/۱۴ می‌باشد.
Advanced Materials: این مجله به کشور آلمان تعلق دارد و از سال ۱۹۸۸ شروع به فعالیت کرده است. Advanced Materials، در حوزه‌های فیزیک، شیمی و نانوتکنولوژی فعالیت می‌کند. گفتنی است بر طبق آمارهای منتشر شده ضریب تاثیر این مجله در سال ۲۰۱۸ برابر با ۸۰۹/۲۵ می‌باشد.
Proceedings of the National Academy of Sciences: این مجله به کشور آمریکا تعلق دارد و اولین نسخه از آن در سال ۱۹۱۵ به چاپ رسیده است، همچنین ضریب تاثیر آن در سال ۲۰۱۸ برابر با ۵۸/۹ می‌باشد. این مجله در حوزه‌های علوم اجتماعی، فیزیک و زیست‌شناسی فعالیت دارد.
Chemical Reviews: این مجله به کشور آمریکا تعلق دارد و اولین نسخه آن در سال ۱۹۲۴ منتشر شد. این مجله در زمینه شیمی فعالیت می‌کند و بصورت ماهانه در اختیار علاقمندان به این رشته قرار می‌گیرد.



آموزش پروپوزال نویسی

پروپوزال یا همان پیشنهاد طرح پژوهشی، رکن اصلی هر پژوهش بوده و در آن پژوهشگر مسیر و اهداف تحقیق خود را مشخص می‌سازد؛ به بیان دیگر، پروپوزال طرحی است که پژوهشگر در ذهن دارد و می‌خواهد آن را عملی کند. پروپوزال نویسی و آشنایی با ساختار آن در دوره کارشناسی ارشد و دکترا امری ضروریست. از این رو، دپارتمان آموزش فن پیپر با کمک اساتید مجرب، آموزشی جامع برای پروپوزال نویسی تدوین نموده است.

مطالب مرتبط

معرفی Oxford Journals

یکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸
۷۵۰۴

Oxford Journals، یک پایگاه علمی open access، (دسترسی آزاد) است که متعلق به دانشگاه آکسفورد بوده و به دانشمندان، پژوهشگران و کاربران مجاز، اجازه می‌دهد تا به بسیاری از ژورنال‌ها...

معرفی پایگاه اطلاعاتی EBSCO

چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸
۴۰۸۹

پایگاه اطلاعاتی ابسکو (EBSCO)، بزرگترین پایگاه اطلاعاتی چندمنظوره جهان است که به ارائه موتورهای جستجوی آنلاین و کتاب الکترونیک برای کالج‌ها، دانشگاه‌ها، کتابخانه‌های عمومی، شرک...

معرفی پایگاه علمی SAGE

سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸
۶۱۰۰

پایگاه علمی SAGE، یک بانک اطلاعاتی شامل مجلات برتر، کتاب و غیره است که جزء قوی‌ترین پایگاه‌‌های علمی در جهان محسوب می‌شود و وابسته به انتشارات SAGE می‌باشد. این انتشارات در سال...