دانشگاه فیلیپین در بین ۱۰ دانشگاه مطرح دنیا

اخبار دانشگاهی / شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ / ۸ دقیقه مطالعه

بر اساس نتایج منتشر شده از رتبه‌بندی تایمز، که با توجه به تعداد دفعات استناد به پژوهش‌های انجام گرفته می‌باشد، دانشگاه فیلیپین توانسته در بخش تحقیقات پزشکی بالاتر از دانشگاه‌های برتر جهان قرار گیرد.
بر طبق گزارش‌های منتشر شده از Global Nation و نتایج رتبه‌بندی تایمز، این بار در این رتبه‌بندی که بر پایه استناد به پژوهش‌های پزشکی، انجام گرفت دانشگاه‌های مطرح جهان نتوانستند رتبه‌های برتر را از آن خود کنند. در این رتبه‌بندی، دانشگاه‌ها بر اساس تعداد استنادی که دیگر پژوهشگران به پژوهش‌های بالینی آن‌ها در زمینه پزشکی می‌دهند، رتبه‌بندی شده‌اند.
دانشگاه فلیپین
نتایج حاصل از این رتبه‌بندی نشان از آن دارد که دانشگاه فیلیپین با انجام پژوهش‌های بنیادی در زمینه پزشکی توانست در سال ۲۰۱۹ میلادی با کسب نمره ۹۸/۸ خود را به جایگاه هفتم برساند و بالاتر از دانشگاه‌های برتر جهان همچون آکسفورد، هاروارد و استنفورد قرار گیرد.
این درحالیست که دانشگاه‌های برتر جهان نتوانستند همانند گذشته بهترین نتایج را کسب کنند. دانشگاه آکسفورد در این رتبه‌بندی توانست در جایگاه ۱۷ جهان قرار گیرد و دانشگاه‌های استنفورد، کمبریج و هاروارد به ترتیب در جایگاه‌های ۱۹، ۳۰ و ۳۷ این رتبه‌بندی قرار گرفتند.
گفتنی است که در این دوره از رتبه‌بندی دانشگاه‌ها، دانشگاه متروپولیتن توکیو با کسب نمره ۱۰۰ توانست در جایگاه نخست این رتبه‌بندی قرار گیرد. جایگاه‌های دو تا پنجم این رتبه‌بندی را نیز به ترتیب دانشگاه‌های فناوری اوکلند نیوزلند، متروپولیتن مکزیک، علوم و فناوری اردن، کانبرا استرالیا و آنگلیا راسکین انگلیس از آن خود کردند.
دانشگاه فلیپین
شورای توسعه و تحقیقات دانشگاه فیلیپین نیز پس از کسب این جایگاه اعلام داشت که کسب این رتبه جهانی نشان از انجام پژوهش‌های برتری دا‌رد که باعث شده سایر پژوهشگران به آن‌ها استناد کنند. این شورا در ادامه افزود، رتبه بدست آمده شاخص تاثیرگذاری پژوهش‌های علمی است که سایر پژوهشگران از آن به عنوان یک منبع برای پژوهش‌ها و نوآوری‌های خود استفاده می‌کنند.
لازم به ذکر است که نمره نهایی در این رتبه‌بندی صرفا به استنادهای انجام گرفته در زمینه پزشکی نبوده بلکه معیارهایی همچون چشم‌انداز بین‌المللی، تدریسی، تحقیقاتی و همچنین درآمدهای صنعتی حاصل از پژوهش‌ها نیز در نظر گرفته شده است.



آموزش پروپوزال نویسی

پروپوزال یا همان پیشنهاد طرح پژوهشی، رکن اصلی هر پژوهش بوده و در آن پژوهشگر مسیر و اهداف تحقیق خود را مشخص می‌سازد؛ به بیان دیگر، پروپوزال طرحی است که پژوهشگر در ذهن دارد و می‌خواهد آن را عملی کند. پروپوزال نویسی و آشنایی با ساختار آن در دوره کارشناسی ارشد و دکترا امری ضروریست. از این رو، دپارتمان آموزش فن پیپر با کمک اساتید مجرب، آموزشی جامع برای پروپوزال نویسی تدوین نموده است.

مطالب مرتبط

آشنایی با دانشگاه استنفورد

سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸
۶۰۴۹

دانشگاه استنفورد یکی از معروفترین دانشگاه‌های جهان است که در نزدیکی شهر سانفرانسیسکو قرار دارد. این دانشگاه در سال ۱۸۸۵ توسط لیلند استنفورد و همسرش، تاسیس شد و از سال ۱۸۹۱ فعال...

آشنایی با دانشگاه MIT

پنجشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۸
۳۲۱۱

موسسه فناوری ماساچوست (Massachusetts institute of technology) با نام اختصاریMIT، دانشگاهی خصوصی در شهر کمبریج ایالت ماساچوست آمریکاست که در سال ۱۸۶۱ توسط ویلیام بارتون راجرز ت...

آشنایی با دانشگاه آکسفورد

سه‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸
۲۸۸۷

گر شما هم علاقمند به تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور به خصوص انگلستان باشد نام دانشگاه آکسفورد (Oxford) را شنیده‌اید. این دانشگاه در شهر تاریخی آکسفورد و در جنوب شرق انگلستان...