معرفی انتشارات اشپرینگر

معرفی مجلات و پایگاه‌های علمی / چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۸ / ۸ دقیقه مطالعه

پایگاه علمی اشپرینگر (Springer)، یکی از ناشران بین‌المللی در زمینه چاپ و انتشار کتاب‌های آکادمیک، مجله‌های علمی-تخصصی، کتاب‌های الکترونیکی، مجله‌های فنی-مهندسی و پزشکی است. این پایگاه علمی در سال ۱۸۴۲ توسط ژولیوس اشپرینگر در آلمان تاسیس شد. اشپرینگر با توجه به میزان تولیداتش در سال، به عنوان دومین ناشر بزرگ مجله‌های علمی-تخصصی پس از الزویر (Elsevier)، شناخته شده است. گفتنی است دفتر مرکزی این پایگاه علمی در برلین آلمان قرار دارد ولی دفاتر دیگر آن در هایدلبرگ، دوردرخت و نیویورک واقع شده اند.
معرفی-پایگاه-اشپرینگر
پایگاه علمی Springer شامل بیش از ۶ میلیون مقاله در زمینه‌های مختلف، حدود ۴ میلیون چکیده مقاله، بالغ بر یک میلون مقاله کنفرانسی، بیش از ۵۰۰ هزار مرجع علمی، بالغ بر ۵۶ هزار پروتکل‌های (دستورالعمل‌های) آزمایشگاهی و تعداد ۷۶ عدد ویدئو می‌شود. علاوه بر این‌ها در این پایگاه علمی پژوهشگران می‌توانند به بیش از ۲۳۹۰۰۰ عنوان کتاب الکترونیکی و همچنین تعداد بسیار زیادی کتاب چاپی نیز دسترسی داشته باشند. از جمله حوزه‌های علمی که توسط این پایگاه منتشر می‌شود می‌توان به آموزش و زبان، زمین شناسی، علوم زیستی، آب و هوا، محیط زیست، صنایع غذایی و تغذیه، جغرافیا، حقوق، ریاضیات، پزشکی، فلسفه، فیزیک، علوم اجتماعی، علم اخترشناسی و نجوم، علوم رفتاری و علوم پزشکی اشاره کرد. گفتنی است پایگاه علمی Springe یکی از بزرگترین مجموعه‌هایی است که تصاویر علمی موجود در مقاله‌ها و کتاب‌های علمی در حوزه‌های مختلف همچون فنی-مهندسی و پزشکی را به نماش گذاشته است.
تولیدات این پایگاه علمی شامل موارد زیر می‌باشد:
✓ SpringerProtocols
✓ SpringerMaterials
✓ SpringerLink
✓ SpringerImages
در ذیل به شرح برخی از این تولیدات می‌پردازیم:
✓ SpringerProtocols: همانطور که گفته شد پایگاه علمی Springe، یکی از بزرگترین پایگاه‌های الکترونیکی پروتکل‌های آزمایشگاهی در زمینه علوم زیستی به شمار می‌رود و در این راستا موضوعاتی را تحت پوشش قرار می‌دهد که از جمله آن‌ها می‌توان به بیوشیمی، بیوانفورماتیک، بیوتکنولوژی، تحقیق سرطان، زیست شناسی سلولی، ژنتیک، تصویربرداری/ رادیولوژی، بیماری های عفونی، میکروبیولوژی، پزشکی مولکولی، علوم اعصاب، فارماکولوژی/ سم شناسی، علوم گیاهی، علوم پروتئین، علوم زیستی، ریاضیات، فیزیک، روانشناسی، علوم اجتماعی و آمار اشاره کرد.
✓ SpringerLink: یکی از تولیدات اصلی پایگاه اشپرینگر، SpringerLink می‌باشد که به عنوان یکی از قوی‌ترین پایگاه‌های اطلاعاتی در حوزه‌های علوم، فناوری و پزشكی (STM)به شمار می‌آید. این پایگاه اطلاعاتی، در سال 1996 فعالیت خود را آغاز کرده و تا به امروز نیز یکی از معتبرترین منابع اطلاعاتی پژوهشگران بوده است. حوزه‌های علمی تحت پوشش این مجموعه عبارتند از: آموزش و زبان، انرژی، مهندسی، علوم زیستی، علوم غذایی و تغذیه، علوم زیست پزشکی، تجارت و مدیریت، علم شیمی، علوم کامپیوتر، علوم زمین و جغرافیا و اقتصاد.
✓ پایگاه علمی Springer خدمات زیادی را به پژوهشگران ارائه می‌دهد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:
امکانی را فراهم ساخته تا پژوهشگران بتوانند با استفاده از کلمه کلیدی، مقاله موردنظر خود را جستجو کنند؛ این کار باعث می‌شود آن‌ها با سرعت بیشتری به نتایج حاصل از جستجو دست یابند.
✓ سرویسی به نام Realtime در Springer وجود دارد و به نوعی از خدمات ویژه و متمایز این پایگاه علمی است که اطلاعات مهمی در خصوص دانلود مقاله و کلمات کلیدی به وسیله این سرویس در پژوهشگران قرار می‌گیرد. از دیگر خدمات پایگاه علمی Springer می‌توان، Keyword Tag Cloudرا نام برد که به وسیله آن مجموعه‌ای از کلمات کلیدی جستجو شده، در لحظه، به پژوهشگر نشان داده می‌شود. در واقع با استفاده از این سرویس پژوهشگران می‌توانند از کلمات کلیدی که سایر پژوهشگران استفاده کرده‌اند اگاهی یابند ودر صورت نیاز، خود نیز از آن استفاده کنند.
با استفاده از Download Map، موقعیت جغرافیایی پژوهشگرانی که در لحظه از سرورهای Springer استفاده می‌کنند مشخص می‌شود. همچین میزان استفاده از این پایگاه علمی در جهان نیز قابل مشاهده است. با استفاده از Feed، متوجه می‌شویم که در حال حاضر کدام مقاله‌ها، کتاب‌ها و یا اسناد از پایگاه علمی Springer توسط پژوهشگران دانلود شده است.
✓ Icons، سرویس دیگری است که ایتن پایگاه ارائه می‌دهد. در این سرویس تصاویر کوچکی از کتاب‌ها و مجله‌های موجود ارائه می‌شود که در حال حاضر برخی از مقاله‌ها، چکیده و یا فصل‌هایی از کتاب‌های آن دانلود می‌شود. پژوهشگران با کلیک بر روی هر آیکن می‌توانند به جزئیات کتاب و یا مجله‌ای که در نظر دارند، دست یابند. همچنین با کلیک بر روی جزئیات، صفحه‌ای برای شما به نمایش گذاشته می‌شود که در آن نموداری آماری از مقاله‌های دانلود شده وجود دارد و به کمک آن می‌توانید به مقاله‌ها یا کتاب‌هایی که بیشترین دانلود را در بین سایرین دارند مشاهده کنید.
سایت فن پیپر امکان دانلود رایگان مقاله (مقالات) را از پایگاه علمی دانلود مقاله Springer برای پژوهشگران و دانشجویان فراهم کرده است. می توانید راهنمای دانلود مقاله از اشپرینگ را مطالعه کنید.



آموزش پروپوزال نویسی

پروپوزال یا همان پیشنهاد طرح پژوهشی، رکن اصلی هر پژوهش بوده و در آن پژوهشگر مسیر و اهداف تحقیق خود را مشخص می‌سازد؛ به بیان دیگر، پروپوزال طرحی است که پژوهشگر در ذهن دارد و می‌خواهد آن را عملی کند. پروپوزال نویسی و آشنایی با ساختار آن در دوره کارشناسی ارشد و دکترا امری ضروریست. از این رو، دپارتمان آموزش فن پیپر با کمک اساتید مجرب، آموزشی جامع برای پروپوزال نویسی تدوین نموده است.

مطالب مرتبط

معرفی Oxford Journals

یکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸
۷۵۰۴

Oxford Journals، یک پایگاه علمی open access، (دسترسی آزاد) است که متعلق به دانشگاه آکسفورد بوده و به دانشمندان، پژوهشگران و کاربران مجاز، اجازه می‌دهد تا به بسیاری از ژورنال‌ها...

معرفی پایگاه اطلاعاتی EBSCO

چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸
۴۰۸۹

پایگاه اطلاعاتی ابسکو (EBSCO)، بزرگترین پایگاه اطلاعاتی چندمنظوره جهان است که به ارائه موتورهای جستجوی آنلاین و کتاب الکترونیک برای کالج‌ها، دانشگاه‌ها، کتابخانه‌های عمومی، شرک...

معرفی پایگاه علمی SAGE

سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸
۶۱۰۰

پایگاه علمی SAGE، یک بانک اطلاعاتی شامل مجلات برتر، کتاب و غیره است که جزء قوی‌ترین پایگاه‌‌های علمی در جهان محسوب می‌شود و وابسته به انتشارات SAGE می‌باشد. این انتشارات در سال...