معرفی پایگاه علمی دانلود مقاله ScienceDirect

معرفی مجلات و پایگاه‌های علمی / جمعه ۲۲ شهریور ۱۳۹۸ / ۸ دقیقه مطالعه

پژوهشگران و دانشجویان جهت انجام تحقیقات خود و همچنین بهره‌مندی از نتایج آن‌ها نیاز به مقالات مرتبط در این زمینه دارند. برای این کار باید سایت‌های مقالات و کتاب را جستجو کنند که کار سخت و زمان‌بری است؛ از این رو برای تسهیل در جستجو توسط پژوهشگران، الزویر، پایگاه اطلاعات علمی ساینس دایرکت را معرفی کرده است.
ساینس-دایرکت-آشنایی-با-پایگاه-علمی-Elsevier
در سال ۱۵۸۰، لوئیس الزویر شرکت الزویر را تاسیس کرد. الزویر یکی از اولین ناشرانی است که به فعالیت در زمینه چاپ مجلات علمی پرداخت، و یک ناشر چندرسانه‌ای است که خدماتی را در زمینه پزشکی، عملی و فنی منتشر می‌کند. این پایگاه علمی بالغ بر ۲۰۰۰۰۰ محصول و خدمات، شامل مجلات، کتاب‌ها، خدمات الکترونیکی و پایگاه‌های اطلاعاتی است و بصورت سالانه بیش از ۱۲۰۰ کتاب و ۱۶۰۰ مجله منتشر می‌نماید. این پایگاه علمی بصورت رسمی در سال ۱۸۸۰ فعالیت خود را آغاز کرد. ساینس دایرکت یکی از زیر مجموعه‌های پایگاه الزیور است که در سال ۱۹۹۷ تاسیس شده است.
پایگاه علمی ساینس دایرکت (ScienceDirect)، یک کتابخانه آنلاین و یکی از معتبرترین مراجع جستجوی مقالات و کتاب‌های علمی و پزشکی است بطوریکه بالغ بر یک چهارم اطلاعاتِ موجود در این حوزه‌ها را ارائه می‌دهد. همچنین امکان دسترسی به بیش از ۱۶ میلیون مقاله، ۲۵۰۰ ژورنال و ۳۹ هزار کتاب از انتشارات مختلف را برای دانشجویان و پژوهشگران فراهم می‌نماید تا پژوهشگران به موفقیت‌های بیشتر و پیشرفت تحقیقات خود بپردازند. ساینس دایرکت یکی از ۷۹ محصول آنلاین الزویر است که توسط این پایگاه علمی در دسترس دانشجویان، پژوهشگران و تمامی علاقمندان به علم و دانش قرار داده شده است.
بصورت کلی ژورنال‌ها در این پایگاه علمی به چهار گروه اصلیِ علوم زیستی، بهداشت و سلامت، علوم فیزیکی و مهندسی و علوم انسانی و اجتماعی طبقه‌بندی می‌شوند. تمرکز اصلی پایگاه علمی ساینس دایرکت در زمینه پزشکی، علوم پایه و فنی است اما شامل تعداد زیادی از ژورنال‌ و مقاله‌ها در زمینه علوم انسانی و اجتماعی نیز می‌باشد.
افراد گوناگون با اهداف خاص از پایگاه علمی ساینس دایرکت استفاده می‌کنند این اهداف می‌تواند شامل مواردی همچون پژوهش‌هایی جهت پیشبرد مقاصد یک پروژه خاص و یا برای به سرانجام رساندن پروژه علمی و رسیدن به یک نتیجه جدید باشد. رسیدن به تمامی این‌ها نیازمند داشتن یک پایگاه علمی مناسب جهت دانلود مقاله و منابع علمی است. پایگاه علمی ساینس دایرکت در یک حرکت هوشمندانه نشریه‌ها و مقاله‌های گوناگون در زمینه‌های علوم پایه، فنی و پزشکی را به صورت ترکیبی در اختیار کاربران و علاقمندان به علم قرار داده است، تا با استفاده از این منابع غنی بتوانند در پژوهش‌های خود موثرتر باشند.
اکثر مقاله‌های دانلود شده توسط این پایگاه علمی جزء مقالات ISI محسوب می‌شود، دلیل این امر نیز این است که اغلب ژورنال‌های منتشر شده در ساینس دایرکت در فهرست تامسون رویترز قرار دارند.
از جمله امکانات این پایگاه علمی، هشدارهای جستجوست و عملکرد آن به این صورت است که به محض اضافه شدن مقاله‌ای مرتبط با مقاله انتخابی کاربر در پایگاه، پیامی برای او ارسال می‌شود. علاوه بر آن می‌توان به برنامه‌هایی با عنوان Applications، اشاره کرد. موارد استفاده از این برنامه‌ها بهبود کیفیت جستجو و پیدا کردن مطالب در سایت ساینس دایرکت می‌باشد.
گفتنی است تعداد زیادی از مجله‌هایی که در پایگاه علمی الزویر منتشر می‌شوند در پایگاه علمی ساینس دایرکت جزء معتبرترین نشریات در زمینه‌های علمی مختلف هستند. بر اساس گزارشی از تامسون رویترز، ضریب تاثیر بیش از ۱۱۰۰۰ ژورنال در ۲۲۵ حوزه مختلف اعلام شده که بر طبق آن، ژورنال‌های منتشر شده توسط الزویر در ۵۷ حوزه، بیشترین ضریب تاثیر را از آنِ خود کرده‌اند.



آموزش پروپوزال نویسی

پروپوزال یا همان پیشنهاد طرح پژوهشی، رکن اصلی هر پژوهش بوده و در آن پژوهشگر مسیر و اهداف تحقیق خود را مشخص می‌سازد؛ به بیان دیگر، پروپوزال طرحی است که پژوهشگر در ذهن دارد و می‌خواهد آن را عملی کند. پروپوزال نویسی و آشنایی با ساختار آن در دوره کارشناسی ارشد و دکترا امری ضروریست. از این رو، دپارتمان آموزش فن پیپر با کمک اساتید مجرب، آموزشی جامع برای پروپوزال نویسی تدوین نموده است.

مطالب مرتبط

معرفی Oxford Journals

یکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸
۷۴۴۶

Oxford Journals، یک پایگاه علمی open access، (دسترسی آزاد) است که متعلق به دانشگاه آکسفورد بوده و به دانشمندان، پژوهشگران و کاربران مجاز، اجازه می‌دهد تا به بسیاری از ژورنال‌ها...

معرفی پایگاه اطلاعاتی EBSCO

چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸
۳۹۳۱

پایگاه اطلاعاتی ابسکو (EBSCO)، بزرگترین پایگاه اطلاعاتی چندمنظوره جهان است که به ارائه موتورهای جستجوی آنلاین و کتاب الکترونیک برای کالج‌ها، دانشگاه‌ها، کتابخانه‌های عمومی، شرک...

معرفی پایگاه علمی SAGE

سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸
۶۰۴۹

پایگاه علمی SAGE، یک بانک اطلاعاتی شامل مجلات برتر، کتاب و غیره است که جزء قوی‌ترین پایگاه‌‌های علمی در جهان محسوب می‌شود و وابسته به انتشارات SAGE می‌باشد. این انتشارات در سال...